lördag 27 februari 2010

Blev vi kvar i Åre?

Näe det blev vi inte, vardagen har bara snurrat på den senaste veckan och alla köer till och från Stockholm denna vecka har varit ÖVERJÄVLIGA! 3 timmar till jobbet och 2 timmar hem, i torsdags jobbade jag hemmifrån, då fick det vara nog. Tack och lov är plusgraderna tillbaka efter denna kalla vinter och jag förväntar mig att tunnelbana och pendeltåg går som dom ska from måndag och alla kan lämna bilen hemma, ja, alla utom jag förstås.

Åre var kallt (men vart i landet var det inte kallt förra helgen?) men som Tomas hade sagt, magiskt! Mycket prat, mat och vin, lite skidåkning och utomhus aktiviteter, men framförallt umgänge med Tomas och Champa, mysigt, riktigt härligt.

Vi hade inte med oss en flaska vin som "gå bort" present utan faktiskt ett helt svin, ett vildsvin. Så onsdagskvällen började med vin, prat och stycka gris. Inte jag och Mange, vi tittade på medans Tomas och Champa styckade och malde. Halv 2 kom vi i säng, men kl. nio stod vi i backen och fick en fantastisk dag med sol. Dom nästkommande dagarna sken den med sin frånvaro så att säga ...

Tomas i styckartagen med såg till hjälp

Champa mal



Hemma är det ju sjukt mycket snö!

Gången är skottad så vi kan basta idag när familjen Nieminen/Granbom kommer


Igår firades min kära make som fyllde hela 35 år. Det blev rätt sent, men så trevligt. Jag undrar om fru Sandberg är lite seg idag? ;)






Det är i alla fall jag :)

2 kommentarer:

Catt sa...

Herr och Fru S tackar för en fantastiskt trevlig afton. Ålväjs ö plätjur! Jag var faktiskt i fin form tills vi kom hem från Norrby för andra gången.... Nu vill jag sova i soffan, men nu kommer F att vakna när som. En annan gång.

Anna Kristina Jeanette sa...

Jag kanske skulle färga håret????
Återigen stort tack för en trevlig och mysig helg.