söndag 14 februari 2010

Making Maki and Nigiri ...

Jag är av den typen som tycker att kan någon annan kan jag också, sen är det inte alltid så att jag vill göra allt, men fick jag träna tillräckligt länge så skulle jag kunna. ;)
Så, närmsta sushihak ligger typ 4 mil ifrån oss, om man nu vill ha sushi en lördag kväll och inte vill åka 8 mil då får man göra det själv! Och mina vänner, pröva, det var busenkelt! Håll lite koll på riset för misslyckas det då blir resten pannkaka som ni förstår.

Makirulle med avokado, crabstick, purjolök och gurka

Uppskivad
Nigiri med crabstick

Nigiri med crabstick, lax och avocado.
Maki i lite olika varianter.
Super gott blev det, så det lär inte vara sista gången. Hoppas att jag får tag i jätterräkor till nästa gång för det saknade jag.
Ville även göra vårrullar men lyckades inte få tag i vårrulle "deg" så om nån vet vart det finns, tell me!

4 kommentarer:

misun sa...

I sö-tälje finns det en hel del thaibutiker, där finns det säkerligen. Ser fantastiskt gott ut!! Du är ett sånt PROFFS! Prova klicka lite majonäs i rullarna, det ÄLSKAR kajsa. :-)
Då blir det lite krämigt och gott.

Ha så härligt i ÅRE nu!

Norrby 6 sa...

mia: Är ju novis på detta område,
3:e gången som jag åt sushi så alla förslag emottages med glädje :) Dock dröjer det innan tjejerna äter maki, usch och fy sa Astrid vad det luktar illa om tångbladen, haha.

Anonym sa...

Åhhhh du är så himla duktig på allt du tar dig för :) Ser JÄTTE JÄTTE gott ut! Ha så härligt i Åre. Kram Lillis

Cathis sa...

Nu gråter jag ännu lite mer när jag ser dessa fantastiska bilder på mumsbitarna! Dumma dumma gröna snor! Ser fantastiskt gott ut, slår ju vår Edwardkväll utseendemässigt! ;)
Kram!