måndag 25 augusti 2008

Lingon



Det är inte helt lätt att hålla barnens humör på topp samtidigt som man vill plocka så mycket lingon som möjligt. Fick i alla fall ihop till 2 burkar med sylt, om jag drygar ut med lite äpplen. Ska passa på och rensa och skala äpplen nu när tjejerna har middags vila. Astrid tyckte dock att det var jätte spännande att klättra runt på bergsknallarna och leta bär, hamnade inget i hinken utan allt stoppades i munnen, båda tjejerna har ärvt sin mormors förkärlek till lingon, kan äta precis hur mycket som helst.

Näe en stor latte tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mys! Jag bara måste ge mig ut i skogen med barnen snart. Små sötfior har ni! :) Kram!

Norrby 6 sa...

Det är när man har sådana här dagar som man INTE vill börja jobba igen :-)

Anonym sa...

När börjar du jobba igen?

Norrby 6 sa...

I November är det tänkt att jag ska jobba heltid, 2 dagar hemifrån och 3 dagar på plats i Tyresö. Men frågar du mig kan jag börja imorgon :-D Ungarna är helt galna just nu, söta men galna! ;-)