fredag 17 juli 2009

1:a semesterdagen !

Har avnjutits i rabatterna, fy och fy och fy så lat jag varit denna sommar med ögräsrensing! Eller har det kanske varit så att jag helt plötsligt efter tre mammalediga somrar har börjat jobba heltid ?!? Nåja, en dag hemma räckte för att planera hur jag ska göra om trädgården, och tro mig, det är endast för att få den så lättskött som möjligt! Jag tänker MYCKET GRUS!!! ;)

Jag tog mig tid att fotografera lite i alla fall och önskar återigen att det fanns mer tid, tid till allt.

Min absoluta favorit ros, Long John Silver (inget vidare ros namn om ni frågar mig) Vi såg den nere i Blekinge förra sommaren och det var kärlek direkt. 2 exemplar pryder nu varsin sida av farstukvisten.


Gösta är ingen blomma men ack så söt, har en förkärlek till att klättra upp i kastanjen och sen sitta där och pipa för att han inte kan klättra ner.







Magnus är på golfbanan och barnen lade sig redan kl 19.00 idag. Har varit en händelserik vecka för dom med Skansen, Naturhistoriska och Grönan, samt att dom mer eller mindre bott i bubbelpoolen hos Moster Acka. Nu var orken slut och små sessor fick lägga sig i tid. Mamma är trött också och borde nog knyta sig tidigt, så här första dagen på semestern. Tjing Tjing!



1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder, när jag kommer hem till Åre skall jag lägga ut mina bilder från sommaren. Ditt sms var inte komplett skicka igen. Fråga var skinn. /J