söndag 25 oktober 2009

Nöjd, mycket nöjd!

M har snickrat ihop en sjukt fin sängavel. Precis som jag vill ha den (se bild på Från bod till butik)
Nu ska den bara målas men den får stå inne ett par dygn och dra ihop sig lite först, sen så, sen blir den vit med grå list.
Han har än en gång visat sin talang, vad han inte förstår är att det föder fler möbelsnickar idéer i hans frus hjärna ;)

Har varit en minst sagt intensiv helg, lillsis med familj och mamma och pappa har varit här. För er som känner familjen Nieminen, vet att det har inneburit m y c k e t mat, skratt och vin.
Jag känner mig seg idag och det är väl inte så konstigt med tanke på att tjejerna vaknade i vanlig ordning strax efter kl sex, men eftersom vi ställt om kl så var hon bara F E M ! Kul, näe faktiskt inte alls. Måtte dom sova längre imorgon, eller iaf till kl sex, vintertid, annars lär det bli en dryg dag för dom på dagis imorgon.

Min kära svåger har måttat dörrarna till butiken idag så jag hoppas att killarna på jobbet ska kunna snika in dom och göra dom klara inom det närmsta, är super nyfiken på hur det kommer att bli. Mycket glas och spröjs blir det iaf.

För er som undrar så kommer butiken heta
N O R R B Y L I V I N G, loggan är nästan klar, men kan fortfarande inte bestämma mig över färgvalet …

Kram Nette

3 kommentarer:

mary sa...

Det låter som ni haft en skön helg!
Kram mary

cathis sa...

Mys! Å tack igen för fredagsmys! Kram.

mary sa...

Vad spännande med din butik! Lycka till!