fredag 8 januari 2010

Jag har en ny vän!

Det är jag och Wii Fit Plus nu!
Tomten (aka Hannu) kom med ett Wii spel till familjen Gustafsson, med följde diverse hästspel, golf, tennis och bowling. Vi har nu kompletterat spelet med en balansbräda och Wii fit Plus! Jag kan inte längre skylla på dåligt väder eller inte tid att träna! Tränaren är hemma, i TV rutan!
Spelet bjuder på Yoga, Aerobics, muskelträning och balansövningar.

Du väljer själv vad du vill göra eller låter programmet göra ett åt dig. Du väger in dig och får ditt BMI uträknat. Sen håller spelet koll på dig!

Att hålla balansen kanske itne verkar så jobbigt, men den röda markören skall hållas inom den gula ringen hela tiden vilket inte är så lätt kan jag säga!


Jag har kört en timme om dagen i 5 dagar, det känns vill jag lova. Favoriterna är boxning och Yoga. Även fristep sammtidigt som jag tittar på film funkar bra. Dock är stepplattan lite låg för att köra steppass men med hjälpa av en fyndig make höjdes den upp till samma höjd som en riktig stepplatta. Ska jag äntligen komma i form igen?



8 kommentarer:

Cathis sa...

Jag har samma favoriter. Yoga och boxning. Men han är så elak den där tränaren - "i know you can do better than that" även om man har improved. Jag skall nita den jäkeln senare i eftermiddag. Lita på det. Jag gillar joggingen också, iPod på och jog on!
Freestepen har jag inte testat, smart att höja upp, vad har ni använt?

Norrby 6 sa...

Cathis: Vi har använt plankor i nu läget men maken har lovat snickra en liten låda åt mig :) Kanske ska beställa två lådor när han ändå håller på :)
JAg blir mest störd när hon säger att man svajjar lite, tacka fan för det när man försöker stå på ett ben och med armarna uppsträckta! Shajse! ;)

Millan sa...

Tomten tyckte inte att jag hade varit tillräckligt snäll i år, men kanske "födelsedags-fe´n" fattar bättre... Jag vill också ha!

Hur har ni det i helgen, förresten? Tid att träffas?

Kram från Millan

Cathis sa...

Jaaaa, det önskar jag mig verkligen. Vore toppen! :)
Ja du får helt enkelt nita henne med nunchucken nästa gång. Slå hårt.
Jag har så jädra ont i mina lår och i ladugårdsväggen att jag knappt kan röra mig. Haja när jag skall gå ner för trappen.
UTFALLEN varnar jag för. Hujedamig.

Anonym sa...

Aha, det är alltså det man ska införskaffa. Matte har tjatat men jag har varit emot tidigare, kanske dags att ändra sig.....;)kram Anna

Norrby 6 sa...

Lillis! Go for it! Nu kan vi snakca Yoga pass! :) Kram

Malin sa...

Åh vad duktig du är. En timme varje dag... Håller det i sig så lär du vara i värsta superformen framåt våren. Just precis idag känns det som alla helger är över på riktigt och vardagen drar igång på allvar så nu ska jag sätta igång med min träning på allvar också. Lite svårt att komma loss hemifrån bara men jag får väl göra situps, utfall och armhävninar på lekmattan - med Albin på axlarna.

God fortsättning och allt det där också förresten. :-) Kramkram.

Norrby 6 sa...

Fnuler: Det är ju just det som är problemet, att komma iväg, därför är ju wii fit absoulut fab! När tjejern går och lägger sig startar jag programmet och kör igång. Kl är runt halv nio, nio när jag är klar. Dusch och lägga sig i sängen med bok. Mycket bra, mycket bra! Trevlig fortsättning till er med, hoppas vi ses snart! Puss