torsdag 14 maj 2009

Det känns alldeles tomt nu …

M's kära farmor gick bort idag L Hon har varit sjuk under en tid och detta var det hon själv ville. Hon blev 87 år förra fredagen och har fram tills årsskiftet levt ett förhållande vis bra liv med minimalt med krämpor. Eller hon är, eller förlåt, var inte den som gnällde. Ingen kan baka som Maj-Britt gjorde, när man fikade hemma hos henne (varje dag kl 12 serverades kaffet) var det sju sorters kakor som gällde. Barnen och då framför allt Astrid har varit en trogen fikagäst hos gammelfarmor. Det kommer kännas väldigt tomt utan henne hemma på gården nu … usch vad lessen jag blir …

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, sorgligt, jag beklagar.
Men måste samtidigt säga att hennes ålderdom måste varit ganska avundsvärd? Eller hur? Familjen nära, barn, barnbarn och barnbarnsbarn runt knuten. Fantastiskt. Då är det bäst att lämna in innan man inte längre har möjligheten att glädjas .
Så vill jag leva och så vill jag dö.
kram
Mia

Anonym sa...

Trist...men hon bakar kakor till änglarna nu... tror jag i alla fall...