torsdag 21 maj 2009

Långledigt!

Efter en kort vecka på tre dagar, eller ja man ska ju på dessa tre dagar hinna med hela veckans jobb så två kvällar blev det oxå, så laddar jag nu för att tvätta, städa, rensa ogräs, leka, laga mat och kanske också lägga upp fötterna en stund och dricka lite vin. Är det inte konstigt att man efter att ha gett 100 på jobbet laddar ännu mer för att hinna med alla måsten hemma, när man egentligen ska vara ledig för att vila upp sig för en ny vecka på jobbet?!?! Det är ju inte direkt nån som står och förmanar mig att göra allt detta, näe nån inre röst bara som gnäller oavbrutet inom mig. På måndagar har jag oftast ruggig träningsvärk och är sliten som få, vad är det för fel?

Idag kommer mamma, pappa och lillsis med bebis och som jag skrivit förut så är min mor att likna med en virvelvind, eller snarare en tornado så jag räknar iskallt med att när hon åker hem på fredag kväll är inget sig likt här hemma :)


SÅ jag ser fram emot en kväll med familjen med god mat och vin. Just det, provade ett nytt vin igår, den finns även som box och det blir denna sommarens fynd! Rekomenderar starkt




Nr 22139 Les Fumées Blanches 2007 67,00
(Visst har vi pratat om detta på vinklubben Mia?)
Dock vågade jag bara köpa en flaska och inte en box, men det var en miss från min sida, var super gott och passar enligt mig till både mingel som matvin! Tror boxen kostar runt 210kr mao ett FYND!

En trevlig kristi flygare på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett fynd helt klart. Levde på den förra sommaren och har idag bunkrat med två boxar av nämnda vin.
Mums fillibabba. :-)

/Mia