fredag 23 januari 2009

SPÖKEN ?

Ibland tror jag verkligen att det spökar här i huset, inget obehagligt bara väldigt märkliga små händelser som inträffar. Det började ett par månader efter att vi flyttat in och Astrid var nyfödd. En eftermiddag när jag satt och ammade på nedervåningen hörde jag hur hennes speldosa på övervåningen satte igång och spelade ?!? En sån där som man måste trycka på en knapp för att den ska spela. Efter det har fler speldosor spelat och vi har även sent på kvällarna kunna höra barnskratt och tassande fötter på övervåningen, vi har ju genast trott att det är Astrid och gått upp för att kolla vad hon haft i kikarn men varje gång har hon sovit sött i sin säng ?!?! Senaste incidenten var i lördagskväll. Jag hade lagt Elsa och en stund senare när jag ska bära upp Astrid som somnat i soffan hör jag att deras CD-spelare är på och ur högtalaren hörs Pippi Långstrump, kanske inte är så märkligt när man har klåfingriga barn, men Elsa sov och till saken hör att hon ligger i spjälsäng fortfarande och kan alltså INTE ha satt på CD-spelaren . . .


Det händer fler märkliga saker här i huset men det är det då inga spöken som är orsak till! Den "bakade" mobiltelefonen har jag ju berättat om tidigare, en annan sak som försvann var nyckeln till tjejernas byrå, jag letade febrilt i 2 dagar och då det endast går att öppna lådorna med just nyckeln var det lite panik. Tillslut hittade jag nyckeln i min skrivbordslåda! av alla ställen, tydligen, enligt Astrid var det Elsa som lagt den där! Jag har även letat som en tok efter mitt halsband med tjejernas namn på utan lycka och nu i veckan när jag skulle dra av vinterpälsen var även min ladyshave borta! Både jag och Magnus vände upp och ner på badrumsskåpet, vi hade båda sett den bara ett par dagar innan, men utan lycka. Magnus frågade Astrid dagen efter om hon sett den, hon visste precis vad det var och kunde i detalj beskriva hur den såg ut, men hon hade inte sett den men misstänkte att kanske lillasyster hade tagit den. 2 dagar senar dyker den mirakulöst upp i badrumsskåpet igen ?!?! Förklara det om ni kan ;-) Jag frågade henne nu på morgonen igen om hon möjligen sett vart mamma möjligtvis kunde ha lagt halsbandet(omvänd psykologi, det var alltså jag , inte hon, som haft bort halsbandet)Och denna gång gick det bra, visst hade hon sett vart mamma hade lagt halsbandet minsann, uppe på deras rum, men jag fick vänta i trappen medans hon gick in och stängde dörren. Efter en minut kom hon ut med mitt halsband i handen, jag hade tydligen lagt det på hyllan ovanför byrån i deras rum, vilken snurrig mamma dom har mina barn ;-)


Inväntar La famila, mamma, pappa, lillasyster, svåger och lilla Vilja. Mysfredag med lång middag framför oss mao.


En trevlig helg på er alla!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med spöken! :)
Jag är glad att läsa att Ni är friska igen. Önskar att vi också var det... Men HELL NO!
Ha en underbar helg.
Kram C.

Anonym sa...

Ha ha....ungarna är underbara! Hej Astrid, me like! ;-) Hoppas att helgen var bra. Paris behöver jag väl bara säga.... Kramen