söndag 28 juni 2009

Frukost ute!



Jag är i allrahögsta grad en morgon människa och i morse blev jag påmind om varför. Det är aldrig så tyst och stilla som på morgonen. Solen är på väg upp och det enda som hörs är fåglar som kvittrar, inte ens humlor, bin och flugor har vaknat och surrar omkring. Den stillheten är helt fantastisk tycker jag, framför allt idag när man lever i en så stressad värld där man ska hinna med alla måsten och leva upp till alla krav man satt upp för sig själv! Verkligen tid för eftertanke. Saknar morgnarna när jag var liten och vaknade upp i båten, det enda man hörde var vågskvalpet mot båten. Skulle så gärna vilja ha en båt som vi skulle kunna åka ut med på helgerna men det finns _inte_ tid till det, det är bara att inse man måste välja! Rensa ogräs eller koppla av?! Valet är enkelt! Rensa ogräs ... moahhaaa

Det får en att fundera på valen man gör här i livet ... vad är målet?

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad härligt det ser ut med frukost ute! Och apropå ditt resonemang så måste man ge sig tid att göra ingenting annars blir man tokig. Bäddat för "Falling down" (du vet filmen?). Så båt vore väl idealiskt för er, eller dig, där finns inte så mycket ogräs att rensa. bara några bänkskivor att torka och det är ju gjort i ett nafs. Sen är det du som ligger på däck och läser veckotidningar och lapar fruktdrinkar hela eftermiddagen medan M lär tjejerna att fiska... Eller var det en helt annan familj jag tänkte på nu? ;-) Kramkram. /Euler

Norrby 6 sa...

Du är så fin Malin, puss på dig :) Och ja, det var visst en annan familj du tänkte på!


*fnissar*

Kram /N