lördag 27 juni 2009

Gräsänka…

Har jag varit idag, M är på Peace and Love festivalen i Borlänge, jag hade gärna följt med, att se Faith no More hade varit en höjdare men för egen del hade Anna Ternheim varit höjdpunkten. Men det var makes tur för egen tid och inte bara från barnen utan även från frugan ;)

Vilken fantastisk dag det har varit idag! Ohh jag älskar att värmen är här och förhoppningsvis för att stanna! Ja det kommer vara med mycket ångest jag styr kosan mot jobbet på måndag men jag tänker _inte_ klaga! Tjejerna har nog varit mer i vattnet idag än på land. Nu ligger dom och sjunger sånger för varandra en trappa upp, egentligen läggdags för länge sen, men hell, det är ju sommar och snart ledigt från dagis/jobb, låt oss hoppas att kl hinner slå 6.30 imorgon också innan det är dags att kliva upp.

Elsa ska inatt sova utan blöja för första gången, det är till att ladda med extra lakan i fall olyckan är framme i natt. Tänk vad slapp man blir med barn två :O Astrid var i samma ålder torr både dag som natt, visst olyckor hände men det gick väldigt enkelt. Med Elsa har vi varit lite slöa måste jag erkänna, samtidigt var jag hemma heltid när Astrid var 2 och jag har jobbat heltid när Elsa blev 2 det är en ENORM skillnad! Men nu så, nu är vi på gång och håller tummarna för att jag inte behöver byta lakan i natt.

Gokväll!

Inga kommentarer: