söndag 21 juni 2009

Midsommar!

I år var det verkligen barnens midsommar! Vi var till middagen tio barn och tio vuxna! Den yngsta nästan 6månader och den äldsta 10år. Behöver jag skriva att det var full rulle?
Lunchen intogs hemma och inte helt oväntat var familjen Granbom/Nieminen _inte_ i tid! Jag vet banne mig inte vad man ska göra med dom två, norra Europas största tidsoptimister, det är var dom är iaf :)

Dansen runt stången dansades sedvanligt ute vid Ullevis hembygdsgård. Solen sken och det var så härligt...

tills någon bestämda sig för att öppna himlen och skjuta hagel, stora som ärtor på oss! Som tur var så var skuren kortvarig




Och vad gjorde väl det när vi hade vår egen solstråle med oss ... gullunge


Väl hemma, var det bastubad, Unospelande, singstar, fotboll, luftgevärsskytte, mat, mer mat och ännu mer mat, och lite vin oxå förstås :)

Jag tror i alla fall att barnen hade a hell of a time och mer än någonsin så tycker jag nu att traditoner är först och främst till för dom! Om jag ska ha fler barn?Svar - NEJ!

hahaha

1 kommentar:

Millan sa...

Halloj!
Det verkar som om ni haft fullt upp. Jag är inte ett dugg förvånad... Orkar ni med oss? Det var alltför länge se´n!
Kram så länge