söndag 30 november 2008

1:a advent


Risgrynsgröten kokar på spisen, 1:a ljuset skall strax tändas och julskinka på knäckemacka, det är bara lite snö på marken som saknas för att fullända denna morgon.
Huset är lååångt ifrån adventspyntat, saknas både stjärnor och stakar, men har ingen ork att fullfölja.
Att vara den arbetande i familjen har både sina för och nackdelar, fördelarna är att få komma hem till dukat bord, städat hem och , hör och häpna, nybakt bröd, bullar och kakor! Magnus har bakat så sjuuuukt goda brownies, 10 poäng av 10 möjliga i min bok! Nackdelarna är ju förstås att vara ifrån busungarna . . .
Vi har bestämt att Magnus ska vara hemma ända till 1 mars, känns jättebra att få fullservice ett tag till ;-)
Sen börjar Elsa hos dagmamma och Astrid fortsätter på dagis. Målet för mig är att jobba hemifrån Måndagar och Fredagar då vilket kommer bli toppen, slippa pendla!
Hur det gick med däcken?!?! BRA! :-D En heldag blev det, tjejerna älskade Junibacken så dit lär vi återvända. Var runt och tittade på bilar oxå och det blir nu INTE en Toyota utan en GOLF :-O , eller vihar inte köpt någon än men jag har förälskat mig djupt i en golf plus, har bara inte riktigt kommit överens med mig själv varför det skulle vara värt pengarna då den är lite dyrare än en vanlig golf, att den är finare är INTE ett giltigt skäl!!! :-)
Gröt dax!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter Najs... Önskar jag hade en "bak-karl" hemma också...Tur att fyrkanten finns i Flen, annars hade jag dött av hunger.... Gröt blev det för min del också, men bara för mättnads känslan...jul - vart finns den? I min butik, men inte i mitt hem!
KRAM

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att vara en workinggirl samtidigt som man skall vara topmom och världens bästa fru. Jag VET hur det är. ;)
Men minsann att få Brownies är ju inte dumt alls.

Ta det lugnt i veckan så ses vi äntligen snart, skall bli SÅ trevligt.

Kram!