torsdag 9 oktober 2008

Gråt inte över spilld mjölk . . .

Jag vill utdela ett "världens bästa förälder"pris till alla ensamstående föräldrar med flera barn!
Shit, jag fattar inte hur man orkar?!?! Eller jo det är väl klart att man fixar det för att man måste, men ändå.
Under middagen lyckas Elsa välta ut mjölkglaset inte bara en gång utan två gånger, hon lyckas även få syn på salladskålen, som jag själv tycker att jag gömt så fiffigt bakom mjölkpaketet och mineralvattens flaskan, och vägrar då att äta mer mat, jag ger tillslut upp och ger henne sallad och lugnet sprider sig för ett par sekunder. Astrid "myrori brallan" Gustafsson far i vanlig ordning runt på sin stol och lyckas välta både sig själv och stolen, i fallat drar hon även med sig sitt underlägg och då även tallrik med mat och mjölkglas. Jo ja tackar ja! Torka, torka och ny portion ställs fram varpå Elsa har fått nog och visar med hela sitt kroppspråk att hon vill bada! Så till den milda grad att hon försöker släpa ut baljan från badrummet ut till köket eftersom hon tycker att hon har en allmänt trög morsa som inte verkar förstå vad hon menar! Vid det här laget har jag åtminståne fått i mig nästan halva min portion mat så blodsocker nivån är helt ok och jag bestämmer mig för att tappa upp ett bad åt dom så att jag kan få äta det sista i lugn och ro. Nu sitter dom så snällt och tittar på Bompa tillsammans, sjukt söta är dom i mina ögon förstås men det var inte länge sen jag var beredd att slänga ut en annons på blocket.



Mange jobbar över i dag, i vanliga fall är vi två som kan tampas tillsammans, jag är så enormt glad över det. Att vi är två, vi två.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söta som socker är de dina små tjejor!:) Ha en fin helg. Kram.

Anonym sa...

Jag hajar inte hur du orkar! Well done!